- - - - - -
kedd, 25 január 2022

Today 38

Week 111

All 1435

Currently are 6 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

VÁLTOZÁS!!!  A videó közzététele: 2021.12.01. !!!

Megértésüket köszönjük!

2021.11.30. - Érzelmi intelligencia fejlesztése báb- és drámajátékokkal

Online bázisintézményi programunk: >>VIDEÓ<<

 Letölthető "Érzelemmátrix" játék:   >>Alap<<      >>Kártyák<<

  Letölthető játékgyűjtemény:   >>Játékgyűjtemény<<

 

 Az érzelmek tudatos kezelése az egyik legfontosabb képesség ahhoz, hogy sikeresek, eredményesek legyünk a tanulásban, kapcsolatokban és az életben. A drámajáték által fejlődik a gyermek érzelmi intelligenciája, beleértve az együttérzés képességét és a saját- valamint mások érzelmeinek felismerését és az annak megfelelő cselekvést, megkönnyítve számára a világ felfedezését. A történetmeséléssel, énekléssel fejlődik beszédkészsége, a bábok mozgatásával a kézügyessége, finommotorikája, az énekekkel, mondókákkal a ritmusérzéke

Célja: a gyerekek érzelmi és társas érésének elősegítése különböző játékos tevékenységek során. A gyerek a játékon keresztül ismeri meg önmagát, a körülötte élőket és a játék által üzen a környezetének hangulatáról, lelkiállapotáról vagy különböző érzelmeiről. A bábjátékok komplex hatásuk miatt a gyerekek érzelmi és szellemi fejlődésében is kulcsszerepet játszanak. A felépített történetek logikus gondolkodásmódot segítik, ugyanakkor a bábokkal fejezik ki érzelmeiket, elősegítve ezzel azt, hogy a bennük levő érzéseket könnyebben tudják kommunikálni a külvilág felé.

 

Programunkról töltse ki az elégedettségi kérdőívet, és küldje el e-mail címünkre: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Köszönjük!

Véleménye fontos nekünk!

 

 

 

2021.10.20. - Érzékenyítés drámajátékokkal

Módszertani ajánlás:

          A fogyatékosság ténye sokak számára megválaszolatlan kérdéseket vet fel. Tanácstalanok vagyunk, ha találkozunk velük: mit gondoljunk róluk, hogyan viselkedjünk, viszonyuljunk hozzájuk. Kevés az ismeretünk, nincsenek személyes tapasztalataink róluk. Elfogadásuk, társadalmi befogadásuk egy újfajta szemlélet és gondolkodásmód kialakulása esetén lehet sikeres. A felnövekvő generáció szemléletformálásában ebben kiemelt szerep jut az iskoláknak.

          Minél fiatalabb korban kezdjük el ugyanis a felkészítést a fogyatékkal élőkkel való találkozásra, annál természetesebbé válik majd, hogy ők is itt élnek közöttünk.

Az érzékenyítési folyamatban az érzékelés, és érzet az ajánlott drámajátékokon keresztül, míg a közvetlen tapasztalatszerzés a civil szervezetekkel és a fogyatékossággal élő képviselőikkel való személyes találkozók, közösségi események, osztályfőnöki órák útján valósulhat meg.

          Jelen oktató DVD az oktatásban a téma feldolgozásához általános iskolában tanító pedagógusok, ifjúságfejlesztők számára készült, továbbá a fogyatékossággal, konkrétan a vakok és gyengénlátók valamint a siketek és nagyothallók egyesületének együttműködésével illetve programba való bevonásával ajánljuk.

Online bázisintézményi programunk:

LÁTÁS: >>VIDEÓ<<

HALLÁS: >>VIDEÓ<<

Érzékenyítő drámajátékok - vakok és gyengénlátók: >>letölthető<<

 Érzékenyítő drámajátékok - siketek és nagyothallók: >>letölthető<<

 

 

2021.05.31. -  Komplex testnevelés óra

Online bázisintézményi programunk: >>VIDEÓ<<

 

2020.10.21. -  Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT)

Online bázisintézményi programunk: >>VIDEÓ<<

 

AZ OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE

 

Iskolánk először 2017-ben, majd 2019-ben adott be pályázatot Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésére. Az Oktatási Hivatal által kiírt pályázaton - a Pedagógiai Oktatási Központ és a bíráló bizottság javaslatai alapján - az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a rendkívül magas szakmai színvonalú pályamunkák közül a Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolát érdemesnek ítélte Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére mindkét alkalommal.

Így 2020-ban ismét 3 évre elnyertük az Oktatási Hivatal Bázisintézménye megtisztelő címet.

A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben a jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jó gyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.

 

A bázisintézmény jó gyakorlatai :

2020 - 2023.

ÚJ JÓGYAKORLATAINK:

  • Érzékenyítés drámajátékokkal
  • Érzelmi intelligencia fejlesztése báb- és drámajátékokkal
  • Diákközpontú tartalmi és szervezési komplexitás a testnevelés- és sportoktatásban
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók
  • Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) az alsó tagozatban
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók
  • Rendteremtés (Morvainé Bíró Ildikó jó gyakorlata) - irodalmi ismeretek rendszerszemléletű megértésének, összefüggések felismerésének támogatása
    • Célcsoport: 10-18 éves tanulók
  • G8 komplex tehetségműhely működtetése (francia adaptáció alapján) - Howard Gardner Többszörös intelligenciák elméletének alkalmazásával. Tehetségazonosítás, - kibontakoztatás. Átmenetek, pályaorientáció és lemorzsolódás csökkentésének támogatása.
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók

 2017 - 2019.

  • Tekucsov Ilona: Az anyanyelvi kommunikáció integrált fejlesztése a szövegfeldolgozás R-J-R modelljének alkalmazásával
  • Hammer Mária: A Kölyök Atlétika program alkalmazása tanórákon, sportfoglalkozásokon, versenyeken
  • Herczeg Ágnes: Az énkép, önismeret fejlesztése lapbook módszerrel
  • Kaiser Erzsébet: Az alapszókincs feldolgozása német órán interaktív játékokkal
  • Retkes Anett – Pekari Bernadett: „MAGOCSKA” – Tehetségazonosító eszközök, tehetségfejlesztő módszerek az általános iskolában
  • László Judit: A közösségi kirekesztettség megszüntetésének lehetősége iskolánkban
  • Vargáné Polai Teréz: Csapatjáték matematika órán (felső tagozat)
  • Csapó Csilla: Fejlesztő foglalkozások – Zeneterápia
  • Kovácsné Szakács Ágota: A zenei írás-olvasás képességének fejlesztése a nagy csoportos óvodások iskolássá érésének folyamatában

 

Kapcsolattartó:         Retkes Anett
                                   Telefon: 30/682-6808
                                   Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

>Oklevél nagyítva<