- - - - - -
hétfő, 23 november 2020

2020.10.21. -  Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT)

Online bázisintézményi programunk: >>VIDEÓ<<

 

AZ OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE

 

Iskolánk először 2017-ben, majd 2019-ben adott be pályázatot Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím elnyerésére. Az Oktatási Hivatal által kiírt pályázaton - a Pedagógiai Oktatási Központ és a bíráló bizottság javaslatai alapján - az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a rendkívül magas szakmai színvonalú pályamunkák közül a Szekszárdi Garay János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolát érdemesnek ítélte Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselésére mindkét alkalommal.

Így 2020-ban ismét 3 évre elnyertük az Oktatási Hivatal Bázisintézménye megtisztelő címet.

A bázisintézmény olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben a jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye cím viselése megtisztelő mind az intézmény vezetése, mind a pedagógusok számára, hiszen a jó gyakorlatok átadásával tovább fejleszthetjük szakmai tudásunkat.

 

A bázisintézmény jó gyakorlatai :

2020 - 2023.

  • Diákközpontú tartalmi és szervezési komplexitás a testnevelés- és sportoktatásban
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók
  • Tervezett szenzomotoros tréning (TSMT) az alsó tagozatban
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók
  • Rendteremtés (Morvainé Bíró Ildikó jó gyakorlata) - irodalmi ismeretek rendszerszemléletű megértésének, összefüggések felismerésének támogatása
    • Célcsoport: 10-18 éves tanulók
  • G8 komplex tehetségműhely működtetése (francia adaptáció alapján) - Howard Gardner Többszörös intelligenciák elméletének alkalmazásával. Tehetségazonosítás, - kibontakoztatás. Átmenetek, pályaorientáció és lemorzsolódás csökkentésének támogatása.
    • Célcsoport: 6-14 éves tanulók

 2017 - 2019.

  • Tekucsov Ilona: Az anyanyelvi kommunikáció integrált fejlesztése a szövegfeldolgozás R-J-R modelljének alkalmazásával
  • Hammer Mária: A Kölyök Atlétika program alkalmazása tanórákon, sportfoglalkozásokon, versenyeken
  • Herczeg Ágnes: Az énkép, önismeret fejlesztése lapbook módszerrel
  • Kaiser Erzsébet: Az alapszókincs feldolgozása német órán interaktív játékokkal
  • Retkes Anett – Pekari Bernadett: „MAGOCSKA” – Tehetségazonosító eszközök, tehetségfejlesztő módszerek az általános iskolában
  • László Judit: A közösségi kirekesztettség megszüntetésének lehetősége iskolánkban
  • Vargáné Polai Teréz: Csapatjáték matematika órán (felső tagozat)
  • Csapó Csilla: Fejlesztő foglalkozások – Zeneterápia
  • Kovácsné Szakács Ágota: A zenei írás-olvasás képességének fejlesztése a nagy csoportos óvodások iskolássá érésének folyamatában

 

Kapcsolattartó:         Retkes Anett
                                   Telefon: 30/682-6808
                                   Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

>Oklevél nagyítva<